КРИМ
ЛИПЕНЬ 2012
Моніторинг прихованої реклами
Група експертів визначила у вище перелічених виданнях:
37 матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, з яких 14 умовно марковані.
Назва видання |
Кількість матеріалів з ознаками замовних |
||||
Немарковані (джинса) |
З них умовно марковані |
Всього |
|||
Комерційні |
Політичні |
Всього |
|||
"Голос Крыма" |
0 | 2 |
2 |
1 |
2 |
"Крымская правда" |
2 | 3 |
5 |
2 |
6 |
"Крымское время" |
0 | 6 |
6 |
3 |
6 |
"Первая крымская" |
4 | 2 |
6 |
3 |
6 |
"Севастопольская газета" |
5 | 0 |
5 |
5 |
5 |
"Крымская газета" |
2 | 4 |
6 |
0 |
6 |
"Крым. Комментарии" | 1 | 0 |
1 |
0 |
1 |
"Новый Севастополь" | 0 |
6 |
6 |
0 |
6 |
Усього |
14 |
23 |
37 |
14 |
37 |
За даними моніторингу, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась «Крымская газета».
У липні зберігається тенденція переважання політичної реклами над комерційною. Найбільша кількість немаркованої політичної реклами, відміченої експертами, була на підтримку Партії регіонів(10 публікацій), далі слідує Лев Миримський(Партія "Союз") - 5. Немаркована політична реклама друкується під рубриками "Кримчанам на замітку", "Актуально". У газеті "Первая крымская" розміщується "джинса" різних політичних сил під рубрикою "Політика+Політика. Експерти відмічають ідентичні рекламні матеріали на підтримку Партії регіонів в кримських і донецьких газетах ("Украина и Россия начинают вместе делать деньги").
Серед комерційної реклами більшістьматеріалів складають нечітко марковані, ті, що розміщуються упродовж тривалого часу, - реклама банків, віконних технологій, операторів мобільного зв'язку, оголошення про знижки в супермаркетах і аптеках.
МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ
100 матеріалів з вище перелічених газет і 44 - з онлайн-видань були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями: баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемам. Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики.
За даними моніторингу, у липні експерти відзначили високі бали у усіх видань за критеріями "достовірність, посилання на джерела", "точність". Але як і раніше більшість видань не дотримуються стандарту балансу думок («Крымское время", "Голос Крыма", "Севастопольская газета", "Новый Севастополь"). Найбільша кількість порушень в «Севастопольской газете» та у газеті "Крымское время" (3,47 з 6) - інформація подається тільки з однієї точки зору, тобто не дотримується стандарт збалансованості думок, а також факти не відокремлюються від коментарів, подається неповна інформація з проблеми, не надається історія питання (бекграунд). На думку експертів, низькі бали у "Севастопольской газете" можливо пояснюються тим, що в моніторинговий тиждень в основному висвітлювалися заходи, які проводили органи влади, - прес-конференції, круглі столи - і журналісти орієнтувалися на прес-релізи .
Експерти відмітили високі показники з дотримання професійних стандартів в матеріалах «Крымской правды» і "Крым.Комментарии" - 4,82 і 4,77.
Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.
Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.
E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90
Copyright © 2009 - 2023, www.cure.org.ua
Всi права захищено.