УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ
ЦЕНТР РЕФОРМ
15.08.2012.

Результати моніторингу ЗМІ: Крим, липень 2012

КРИМ
ЛИПЕНЬ 2012

Моніторинг прихованої реклами
Група експертів визначила у вище перелічених виданнях:
37  матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, з яких 14  умовно марковані.

Назва видання


Кількість матеріалів з ознаками замовних
Немарковані (джинса)
 З них умовно
  марковані

 Всього

 Комерційні
 Політичні
 Всього
"Голос Крыма"
0 2
2
1
2
"Крымская правда"
2 3
5
2
6
"Крымское время"
0 6
6
3
6
"Первая крымская"
4 2
6
3
6
"Севастопольская газета"
5 0
5
5
5
"Крымская газета"
2 4
6
0
6
"Крым. Комментарии" 1 0
1
0
1
"Новый Севастополь" 0
6
6
0
6
Усього
14
23
37
14
37

За даними моніторингу, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась «Крымская газета».
У липні зберігається тенденція переважання політичної реклами над комерційною. Найбільша кількість немаркованої політичної реклами, відміченої експертами, була на підтримку Партії регіонів(10 публікацій), далі слідує Лев Миримський(Партія "Союз") - 5. Немаркована політична реклама  друкується  під рубриками "Кримчанам на замітку", "Актуально". У газеті  "Первая крымская"  розміщується "джинса" різних політичних сил   під рубрикою "Політика+Політика. Експерти відмічають ідентичні рекламні матеріали на підтримку Партії регіонів  в кримських і донецьких газетах ("Украина и Россия начинают вместе делать деньги").
Серед комерційної   реклами  більшістьматеріалів складають  нечітко марковані, ті, що розміщуються  упродовж тривалого часу,  - реклама банків, віконних технологій, операторів мобільного зв'язку, оголошення про знижки в супермаркетах і аптеках.
 МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ
100 матеріалів з вище перелічених газет і 44 - з онлайн-видань були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями:  баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемам.  Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики.
За даними моніторингу,  у липні   експерти відзначили  високі бали у усіх видань за критеріями  "достовірність, посилання на джерела", "точність". Але як і раніше більшість видань не дотримуються стандарту балансу думок («Крымское время", "Голос Крыма", "Севастопольская газета", "Новый Севастополь").  Найбільша кількість порушень  в «Севастопольской газете» та у газеті "Крымское время" (3,47 з 6)  - інформація подається тільки з однієї точки зору, тобто не дотримується стандарт збалансованості думок, а також факти не відокремлюються від  коментарів, подається неповна інформація з проблеми, не надається історія питання (бекграунд).  На думку експертів, низькі бали  у "Севастопольской газете" можливо  пояснюються тим, що в моніторинговий тиждень в основному висвітлювалися заходи, які проводили органи влади, - прес-конференції, круглі столи - і журналісти орієнтувалися на прес-релізи .
Експерти відмітили високі показники з дотримання професійних стандартів в матеріалах «Крымской правды»  і  "Крым.Комментарии" - 4,82 і 4,77.


Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.

LinkedIn Google+ Facebook Twitter Addthis

Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.

E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90