УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ
ЦЕНТР РЕФОРМ
15.08.2012.

Результати моніторингу ЗМІ: Вінниця, липень 2012

ВІННИЦЯ
ЛИПЕНЬ 2012

Вінницька експертна група оприлюднила результати липневого моніторингу шістьох друкованих місцевих видань та двох он-лайн видань. В цілому було оцінено 125 публікацій в газетах «33-й канал», «РІА»,  «Реал», «Вінниччина», «Місто» та «Газета по-українськи» та 45 публікацій в Інтернет-виданнях – «Вінниця-інфо» та «МайВін».  Моніторинг здійснювався в липні двома експертними групами – з Вінниці та Донецька.
Експерти зазначають, що вперше за півроку кількість матеріалів із ознаками замовності зменшилося у виданнях в процентному відношенні (19% в порівнянні із 25%). Хоча слід зауважити, що це стосується не всіх газет. Так, на приклад, в липні рекордна кількість матеріалів, які експерти із Вінниці та Донецька кваліфікували, як замовні, зафіксовані у «33-ому каналі» - це 50%. На жаль, більшість із таких публікацій мають характер політичної замовності. Редакційний колектив, не показуючи власних політичних уподобань, розміщує матеріал про позиції потужних політичних сил та їхніх лідерів.  А це зумовлено, в перш за все, виборчою кампанією та пристойним тиражем видання. Експерти радять редакційному колективу пояснювати читачеві - чи це є рекламні матеріали, чи це є політична позиція видання.
Порівняльні таблиці виглядають так:
ЛИПЕНЬ 2012

ЗМІ
Оцінено матеріалів
Політична джинса
Комерційна джинса
Всього "джинси"
% джинси
Неналежно
марковані матеріали
% неналежно маркованих
РЕАЛ
21
1
1
2
9,52
0
0,00
33-й канал
26
8
5
13
50,00
0
0,00
РІА
17
0
1
1
5,88
0
0,00
Місто
21
2
1
3
14,29
1
4,76
Вінниччина
25
4
0
4
16,00
0
0,00
ГПУ
15
0
1
1
6,67
1
6,67
Всього в друкованих виданнях:
125
15
9
24
19,20
2
1,60
Вінниця-інфо
24
0
3
3
12,50
1
4,17
Майвін
21
1
0
1
4,76
0
0,00
Всього в он-лайн виданнях:
45
1
3
4
8,89
1
2,22


ЧЕРВЕНЬ 2012

ЗМІ
Оцінено матеріалів
Політична джинса
Комерційна джинса
Всього "джинси"
% джинси
Неналежно
марковані матеріали
% неналежно маркованих
РЕАЛ
16
1
0
1
6,25
0
0,00
33-й канал
29
6
3
9
31,03
1
3,45
РІА
20
2
5
7
35,00
3
15,00
Місто
19
3
3
6
31,58
3
15,79
Вінниччина
16
3
0
3
18,75
0
0,00
ГПУ
16
1
3
4
25,00
1
6,25
Всього в друкованих виданнях:
116
16
14
30
25,86
8
6,90
Вінниця-інфо
20
1
0
1
5,00
0
0,00
Майвін
23
0
4
4
17,39
1
4,35
Всього в он-лайн виданнях:
43
1
4
5
11,63
1
2,33

Липнева «трійка» лідерів по кількості матеріалів із ознаками замовності виглядає так:
1.    «33-й канал»
2.    «Вінниччина»
3.    «Місто»
Стосовно матеріалів із ознаками комерційної замовності, то експерти зазначають, що їхня кількість зменшилася в порівнянні із минулим місяцем. Такі матеріали відсутні лише в газеті «Вінниччина
ДОТРИМАННЯ ЖУРНАЛІСТСЬКИХ СТАНДАРТІВ
На жаль, в липні дещо зменшився середній бал щодо дотримання журналістських стандартів у матеріалах видань. Якщо у червні експерти виставили – «4.2» з можливих «6», то у липні цей показник становив «4,04».
Найкраще виглядає газета РІА, якій експерти поставили «4.77» бали. При чому зазначили, що видання є «взірцем» по дотриманню таких стандартів, як «баланс думок», «повнота представлених фактів», «відокремлення фактів від коментарів». Натомість критерій «відокремлення фактів від коментарів» залишається «слабким» місцем для газети «РЕАЛ» - отримано «0.11» (максимальна оцінка «1»).  Хоча видання досить пристойно виглядає за критерієм «достовірність» (посилання на джерела). Тут вони мають найвищий бал – «0,95».
«ОН-ЛАЙН» ВИДАННЯ
Стосовно он-лайн видань, то експерти зазначають, що  кількість матеріалів із ознаками замовності – зменшилася. «Вінниця-інфо» має 3 матеріали із ознаками комерційної замовності, «Майвін» - 1 матеріал із ознаками «комерційної». Слабким місцем залишається дотримання стандартів, який майже не змінився в порівнянні із червнем. Інтернет-видання отримали «3.86» із «6» можливих балів. Оцінюючи матеріали, експерти зазначають, що журналістам інтернет-видань необхідно звернути уваги на такий критерій, як «баланс думок». Зрозуміло, що он-лайн журналістика потребує оперативності, втім, готуючи матеріали журналісти видань практично не беруть коментарі у опонентів, або іншої зацікавленої сторони. Тому середній бал, який отримали кореспонденти інтернет-видань становить «3.86»

Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.

LinkedIn Google+ Facebook Twitter Addthis

Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.

E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90