УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ
ЦЕНТР РЕФОРМ
15.09.2012.

Результати моніторингу ЗМІ: Вінниця, серпень 2012

ВІННИЦЯ
СЕРПЕНЬ 2012

Вінницька експертна група оприлюднила результати серпневого моніторингу шістьох друкованих місцевих видань та двох он-лайн видань. В цілому було оцінено 137 публікацій в газетах «33-й канал», «РІА»,  «Реал», «Вінниччина», «Місто» та «Газета по-українськи» та 47 публікацій в Інтернет-виданнях – «Вінниця-інфо» та «МайВін».  Моніторинг здійснювався в серпні двома експертними групами – з Вінниці та Сімферополя.

Експерти зазначають, що кількість матеріалів із ознаками замовності зменшилась у виданнях в процентному відношенні (18,98% в порівнянні із 19,20%). Хоча слід зауважити, що це стосується не всіх газет. Так, на приклад, в серпні рекордна кількість матеріалів, які експерти із Вінниці та Сімферополя кваліфікували, як замовні, зафіксовані у «33-ому каналі» - це 35,71%. На жаль, більшість із таких публікацій (6) мають характер політичної замовності. Редакційний колектив, не показуючи власних політичних уподобань, розміщує матеріал про позиції потужних політичних сил та їхніх лідерів.  А це зумовлено, в перш за все, виборчою кампанією та пристойним тиражем видання. Експерти радять редакційному колективу пояснювати читачеві - чи це є рекламні матеріали, чи це є політична позиція видання.

Порівняльні таблиці виглядають так:

СЕРПЕНЬ 2012

 

Оцінено матеріалів

Політична джинса

Комерційна джинса

Всього "джинси"

% джинси

Неналежно марковані матеріали

% неналежно маркованих

Реал

18

1

0

1

5,56%

2

11,11%

33-й канал

28

6

4

10

35,71%

2

7,14%

РІА

25

0

3

3

12,00%

3

12,00%

Місто

26

4

0

4

15,38%

0

0,00%

Вінниччина

24

4

0

4

16,67%

0

0,00%

ГПУ

16

1

3

4

25,00%

3

18,75%

Всього в друкованих виданнях:

137

16

10

26

18,98%

10

7,30%

 

 

 

 

 

 

 

 

Вінниця-інфо

23

4

2

6

26,09%

0

0,00%

Майвін

24

8

0

8

33,33%

0

0,00%

Всього в он-лайн виданнях:

47

12

2

14

29,79%

0

0,00%

В ПОРІВНЯННІ З ЛИПНЕМ 2012

 

Оцінено матеріалів

Політична джинса

Комерційна джинса

Всього "джинси"

% джинси

Неналежно марковані матеріали

% неналежно маркованих

РЕАЛ

21

1

1

2

9,52%

0

0,00%

33-й канал

26

8

5

13

50,00%

0

0,00%

РІА

17

0

1

1

5,88%

0

0,00%

Місто

21

2

1

3

14,29%

1

4,76%

Вінниччина

25

4

0

4

16,00%

0

0,00%

ГПУ

15

0

1

1

6,67%

1

6,67%

Всього в друкованих виданнях:

125

15

9

24

19,20%

2

1,60%

 

 

 

 

 

 

 

 

Вінниця-інфо

24

0

3

3

12,50%

1

4,17%

Майвін

21

1

0

1

4,76%

0

0,00%

Всього в он-лайн виданнях:

45

1

3

4

8,89%

1

2,22%

Серпнева «трійка» лідерів по кількості матеріалів із ознаками замовності виглядає так:

  1. «33-й канал»
  2. 2, 3, 4 розділили з однаковою кількістю балів  «Місто», «Вінниччина» та ГПУ

Стосовно матеріалів із ознаками комерційної замовності, то експерти зазначають, що їхня кількість збільшилась на один в порівнянні із минулим місяцем. Такі матеріали відсутні в газетах „Реал”, „Місто”, „Вінниччина”.

 ДОТРИМАННЯ ЖУРНАЛІСТСЬКИХ СТАНДАРТІВ

На жаль, в серпні дещо зменшився середній бал щодо дотримання журналістських стандартів у матеріалах видань. Якщо у липні експерти виставили – «4,04» з можливих «6», то у серпні цей показник становив «3,67».

Найкраще виглядає газета ГПУ, якій експерти поставили «4.68» бали. Причому зазначили, що видання є «взірцем» по дотриманню таких стандартів, як «точність», «достовірність», «відокремлення фактів від коментарів». Натомість критерій «відокремлення фактів від коментарів» залишається «слабким» місцем для газети «РЕАЛ» - отримано «0.17» (максимальна оцінка «1»).  Хоча видання досить пристойно виглядає за критерієм «оперативність». Тут вони мають найвищий бал – «0,67».

«ОН-ЛАЙН» ВИДАННЯ

Стосовно он-лайн видань, то експерти зазначають, що  кількість матеріалів із ознаками замовності – зменшилась. «Вінниця-інфо» має 2 матеріали із ознаками комерційної замовності, «Майвін» - жодного матеріалу із ознаками «комерційної». Слабким місцем залишається дотримання стандартів, які знизились в порівнянні із червнем. Інтернет-видання отримали «3.51» із «6» можливих балів. Оцінюючи матеріали, експерти зазначають, що журналістам інтернет-видань необхідно звернути уваги на такий критерій, як «баланс думок» та „повноту представлених фактів”. Зрозуміло, що он-лайн журналістика потребує оперативності, втім, готуючи матеріали журналісти видань практично не беруть коментарі у опонентів, або іншої зацікавленої сторони.
Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.

LinkedIn Google+ Facebook Twitter Addthis

Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.

E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90