ВІННИЦЯ
СЕРПЕНЬ 2012
Вінницька експертна група оприлюднила результати серпневого моніторингу шістьох друкованих місцевих видань та двох он-лайн видань. В цілому було оцінено 137 публікацій в газетах «33-й канал», «РІА», «Реал», «Вінниччина», «Місто» та «Газета по-українськи» та 47 публікацій в Інтернет-виданнях – «Вінниця-інфо» та «МайВін». Моніторинг здійснювався в серпні двома експертними групами – з Вінниці та Сімферополя.
Експерти зазначають, що кількість матеріалів із ознаками замовності зменшилась у виданнях в процентному відношенні (18,98% в порівнянні із 19,20%). Хоча слід зауважити, що це стосується не всіх газет. Так, на приклад, в серпні рекордна кількість матеріалів, які експерти із Вінниці та Сімферополя кваліфікували, як замовні, зафіксовані у «33-ому каналі» - це 35,71%. На жаль, більшість із таких публікацій (6) мають характер політичної замовності. Редакційний колектив, не показуючи власних політичних уподобань, розміщує матеріал про позиції потужних політичних сил та їхніх лідерів. А це зумовлено, в перш за все, виборчою кампанією та пристойним тиражем видання. Експерти радять редакційному колективу пояснювати читачеві - чи це є рекламні матеріали, чи це є політична позиція видання.
Порівняльні таблиці виглядають так:
СЕРПЕНЬ 2012
|
Оцінено матеріалів |
Політична джинса |
Комерційна джинса |
Всього "джинси" |
% джинси |
Неналежно марковані матеріали |
% неналежно маркованих |
Реал |
18 |
1 |
0 |
1 |
5,56% |
2 |
11,11% |
33-й канал |
28 |
6 |
4 |
10 |
35,71% |
2 |
7,14% |
РІА |
25 |
0 |
3 |
3 |
12,00% |
3 |
12,00% |
Місто |
26 |
4 |
0 |
4 |
15,38% |
0 |
0,00% |
Вінниччина |
24 |
4 |
0 |
4 |
16,67% |
0 |
0,00% |
ГПУ |
16 |
1 |
3 |
4 |
25,00% |
3 |
18,75% |
Всього в друкованих виданнях: |
137 |
16 |
10 |
26 |
18,98% |
10 |
7,30% |
|
|
|
|
|
|
|
|
Вінниця-інфо |
23 |
4 |
2 |
6 |
26,09% |
0 |
0,00% |
Майвін |
24 |
8 |
0 |
8 |
33,33% |
0 |
0,00% |
Всього в он-лайн виданнях: |
47 |
12 |
2 |
14 |
29,79% |
0 |
0,00% |
В ПОРІВНЯННІ З ЛИПНЕМ 2012
|
Оцінено матеріалів |
Політична джинса |
Комерційна джинса |
Всього "джинси" |
% джинси |
Неналежно марковані матеріали |
% неналежно маркованих |
РЕАЛ |
21 |
1 |
1 |
2 |
9,52% |
0 |
0,00% |
33-й канал |
26 |
8 |
5 |
13 |
50,00% |
0 |
0,00% |
РІА |
17 |
0 |
1 |
1 |
5,88% |
0 |
0,00% |
Місто |
21 |
2 |
1 |
3 |
14,29% |
1 |
4,76% |
Вінниччина |
25 |
4 |
0 |
4 |
16,00% |
0 |
0,00% |
ГПУ |
15 |
0 |
1 |
1 |
6,67% |
1 |
6,67% |
Всього в друкованих виданнях: |
125 |
15 |
9 |
24 |
19,20% |
2 |
1,60% |
|
|
|
|
|
|
|
|
Вінниця-інфо |
24 |
0 |
3 |
3 |
12,50% |
1 |
4,17% |
Майвін |
21 |
1 |
0 |
1 |
4,76% |
0 |
0,00% |
Всього в он-лайн виданнях: |
45 |
1 |
3 |
4 |
8,89% |
1 |
2,22% |
Серпнева «трійка» лідерів по кількості матеріалів із ознаками замовності виглядає так:
Стосовно матеріалів із ознаками комерційної замовності, то експерти зазначають, що їхня кількість збільшилась на один в порівнянні із минулим місяцем. Такі матеріали відсутні в газетах „Реал”, „Місто”, „Вінниччина”.
ДОТРИМАННЯ ЖУРНАЛІСТСЬКИХ СТАНДАРТІВ
На жаль, в серпні дещо зменшився середній бал щодо дотримання журналістських стандартів у матеріалах видань. Якщо у липні експерти виставили – «4,04» з можливих «6», то у серпні цей показник становив «3,67».
Найкраще виглядає газета ГПУ, якій експерти поставили «4.68» бали. Причому зазначили, що видання є «взірцем» по дотриманню таких стандартів, як «точність», «достовірність», «відокремлення фактів від коментарів». Натомість критерій «відокремлення фактів від коментарів» залишається «слабким» місцем для газети «РЕАЛ» - отримано «0.17» (максимальна оцінка «1»). Хоча видання досить пристойно виглядає за критерієм «оперативність». Тут вони мають найвищий бал – «0,67».
«ОН-ЛАЙН» ВИДАННЯ
Стосовно он-лайн видань, то експерти зазначають, що кількість матеріалів із ознаками замовності – зменшилась. «Вінниця-інфо» має 2 матеріали із ознаками комерційної замовності, «Майвін» - жодного матеріалу із ознаками «комерційної». Слабким місцем залишається дотримання стандартів, які знизились в порівнянні із червнем. Інтернет-видання отримали «3.51» із «6» можливих балів. Оцінюючи матеріали, експерти зазначають, що журналістам інтернет-видань необхідно звернути уваги на такий критерій, як «баланс думок» та „повноту представлених фактів”. Зрозуміло, що он-лайн журналістика потребує оперативності, втім, готуючи матеріали журналісти видань практично не беруть коментарі у опонентів, або іншої зацікавленої сторони.
Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.
Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.
E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90
Copyright © 2009 - 2023, www.cure.org.ua
Всi права захищено.