КРИМ
ЧЕРВЕНЬ 2013
Громадська організація «Асоціація вільних журналістів» з 17 по 23 червня здійснювала моніторинг кримських газет «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская», «Крымская газета», «Голос Крыма», «Севастопольская газета» та он-лайн видань «Крым.Комментарии» і «Новый Севастополь».
Моніторинг прихованої реклами
Група експертів визначила у вище перелічених виданнях: з 148 оцінених 19 матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, з яких 10 умовно марковані:
Таким чином, в травні у вище зазначених друкованих кримських ЗМІ 18% публікацій були замовними, в он-лайн виданнях - 0%.
Експерти відзначають, що у кримській пресі комерційна «джинса», в основному, превалює над політичною, так як нечітко маркована «джинса» комерційного характеру.
З опублікованих в червні матеріалів, які експерти віднесли до політичної «джинсі», три, можливо, були відправлені партійними прес-службами (Николай Радехин «Президент Янукович делает успешные внешнеполитические шаги» - «Крымская правда»; Людмила Захарова «На выборы президента Тимошенко и Яценюк идут одной командой», Виктор Малкин «Президент доказал, что умеет разговаривать и с Востоком, и с Западом» - «Первая крымская»). Подібні публікації експерти виявили і в донецьких газетах ( Никалай Радехин "Президент Янукович делает успешные внешнеполитические шаги"; Оксана Галушко "На выборы президента Тимошенко и Яценюк пойдут вместе» - « Донецкие новости»).
Серед комерційної джинси більшість становлять нечітко марковані матеріали (10 з 14). У "Крымской правде" № 111 від 22.06.13 є у вигляді вкладиша додаткова смуга з нечітко маркованої рекламою кримських оздоровниць. Як і раніше серед слабо маркованої реклами - графічні блоки, які розміщуються упродовж тривалого часу ("Оконные технологии", ПП "Юстиція", «Финансовые консультации»).
Всього було проведено дослідження 148 публікації в кримських ЗМІ. Та 144 – в донецьких на виявлення матеріалів з ознаками замовлених.
МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ
90 матеріалів з вище зазначених кримських газет і 43 - з онлайн-видань були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями: баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемах. Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики.
Експерти відзначають, що, як і раніше, найбільш дотримуються професійних стандартів журналісти онлайн- видань (середній бал –4,83 проти 3,90).
Серед друкованих видань на першому місці «Крымская газета» – 4,67 балів, більшість матеріалів відповідають вимогам професійної журналістики, але половина матеріалів не дотримується баланс думок и не має повноту інформації.
На другому місці газета «Первая крымская» (4,20). Тут також найчастіше порушується баланс думок - інформація подається з однієї точки зору и неповна. Але в матеріалах завжди даються посилання на джерела інформації, наводяться думки експертів.
Найнижчі бали отримала газета «Крымское время» (3,24). Експерти зауважують, що тільки в 3-х матеріалах з 15 дотримується баланс думок, у більшості публікацій не відокремлюються факти від коментарів, немає повної інформації з проблеми.
Експерти проаналізували 144 матеріалу донецьких ЗМІ на дотримання ними професійних стандартів журналістики. Тут також бали у онлайн видань вище, ніж у друкованих (4,34 проти 3,40). Проблеми у донецьких ЗМІ ті ж, що і у кримських - не дотримується баланс думок, дається неповна інформація – не має якісних бекграундів, як в плані передісторії події, так і в плані роз’яснення складних понять.
Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.
З моніторинговими звітами можна ознайомитися на сайті ІПЦ (http://www.ipc.crimea.ua/media monitoring(http://www.ipc.crimea.ua/media_monitoring
Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.
E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90
Copyright © 2009 - 2023, www.cure.org.ua
Всi права захищено.