Крим
Червень, 2012
Громадська організація «Асоціація вільних журналістів» з 4 по 10 червня здійснювала моніторинг кримських газет «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская», «События», «Голос Крыма», «Севастопольская газета» та он-лайн видань «Крымское эхо» і «Новый Севастополь».
Моніторинг прихованої реклами
Група експертів визначила у вище перелічених виданнях:
19 матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, з яких умовно марковані.
За даними моніторингу, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась газета «Первая крымская».
У червні кількість немаркованої політичної реклами зросла удвічі - з 9 до 19. З них 8 публікацій - на підтримку Партії регіонів, 6 - об'єднаної опозиції. 3 матеріали - політична реклама голови партії "Союз" Льва Миримського, 2 з них опубліковані в газеті "Крымское время", близькій до керівництва партії "Союз". Немаркована політична реклама в цьому виданні друкується під рубриками "Кримчанам на замітку", "Актуально". У газеті "Первая крымская" розміщується "джинса" різних політичних сил під рубрикою "Політика+Політика" Таким чином газети вводять в оману своїх читачів - рекламні матеріали видаються за журналістські. У газеті "Голос Крима" чітко маркуються всі рекламні матеріали.
Більшість комерційних матеріалів складають нечітко марковані, ті, що розміщуються упродовж тривалого часу, - реклама банків, віконних технологій, операторів мобільного зв'язку, фінансові консультації("Первая крымская", "События", "Севастопольськая газета").
МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ
98 матеріалів з вище перелічених газет і 45 - з онлайн-видань були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями: баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемам. Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики.
За даними моніторингу, в червні найбільша кількість порушень в онлайн-виданні "Крымское эхо" (2,68 з 6) - інформація подається тільки з однієї точки зору, тобто не дотримується стандарт збалансованості думок, а також факти не відокремлюються від коментарів. Це можна пояснити тим, що третина матеріалів у виданні присвячена обговоренню закону про мовну політику, до якої були залучені прихильники однієї політичної сили, думка якої є близькою редакційній політиці видання. Крім того, виявлено порушення з дотримання професійних стандартів у газетах «Крымское время» та «События» (3,31 балів і 3,07) - також не дотримується балансу думок, не відділяються факти від коментарів, подається неповна інформація з проблеми, не надається історія питання (бекграунд). На думку експертів, порушення в цих виданнях викликані тим, що третина матеріалів носить замовний характер. Крім того є тиск на колектив редакції з боку власників.
Експерти відмітили високі показники з дотримання професійних стандартів в матеріалах «Крымской правды» і "Нового Севастополя" - 4,81 і 4,65.
Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.
Додані файли:
files/slon/ZvitKrymJune.pdf
Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.
E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90
Copyright © 2009 - 2023, www.cure.org.ua
Всi права захищено.