Громадська організація «Асоціація вільних журналістів» з 22 по 26 січня здійснювала моніторинг кримських газет «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская», «Крымская газета», «Голос Крыма», «Севастопольская газета» та онлайн- видань «Крым.Комментарии» і «Новый Севастополь».
Моніторинг прихованої реклами
Група експертів визначила у вище перелічених виданнях: 11 матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, з яких 6 умовно марковані.
Назва видання |
Кількість матеріалів з ознаками замовних |
||||
Немарковані (джинса) |
З них умовно марковані |
Всього |
|||
Комерційні |
Політичні |
Всього |
|||
«Голос Крыма» |
3 |
0 |
3 |
3 |
3 |
«Крымская правда» |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
«Крымское время» |
1 |
1 |
2 |
0 |
2 |
«Первая крымская» |
2 |
0 |
2 |
2 |
2 |
«Севастопольская газета» |
1 |
0 |
1 |
1 |
1 |
«Крымская газета» |
0 |
1 |
1 |
0 |
1 |
Всього в друкованих ЗМІ |
8 |
2 |
10 |
6 |
10 |
Он-лайн видання |
|
|
|
|
|
«Крым. Комментарии» |
0 |
1 |
1 |
0 |
1 |
«Новый Севастополь» |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Усього |
8 |
3 |
11 |
6 |
11 |
За даними моніторингу, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась газета «Голос Крыма». У газеті опубліковано 3 рекламних оголошення ГО Юстиція, усі вони промарковани умовним значком "Р".
В порівнянні з минулим місяцем кількість джинси зменшилась, з 17 до 11. З них 3 матеріали - політична джинса, 8 - комерційна. Серед комерційної реклами - 6 нечітко марковані графічні блоки, які розміщуються в газетах впродовж тривалого часу, 1 матеріал в "Крымской правде" про послуги банку (Алексей Ермолин «Копилка с гарантией») і 1 - реклама курортів Єгипту в газете "Крымское время» (Александр Рыженко «Фантастические рыбки, дворцы для курортников и All inclusive»).
Політична реклама голови партії "Союз" Льва Миримського опублікована в газеті "Крымское время", близькій до керівництва партії "Союз" , "Кримська газета", засновники якої підтримують Партію регіонів, публікує матеріал про виконання депутатами-регіоналами наказів виборців (Мария Светлова "Елена Нетецкая: Единая крымская команда держит слово"), Онлайн-видання "Крим. Коментарі" розмістила заяву політичної партії "Русское единство" з приводу дитячого протитуберкульозного санаторію в Алупці, захоплення землі у якого схвилювало кримську громадськість і було найгарячішою темою в ЗМІ в останні тижні січня.
Експерти також визначають невелику кількість джинси у вінницьких виданнях – 12,77% в друкованих і 2,33% - в онлайн-видданнях, з яких також більш комерційної джинси (8 з 13).. Зменшення кількості маркованої і немаркованої реклами в ЗМІ характерно для початку року.
Всього було проведено дослідження 148 публікацій в кримських ЗМІ і 137 - у виданнях Вінниці на виявлення матеріалів з ознаками замовлених.
МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ
98 матеріалів з вище перелічених кримських газет і 43 - з онлайн-видань і 92 публікації вінницьких газет и 35 - з онлайн-видань були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями: баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемам. Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики.
Експерти відмічають, що найбільш дотримуються професійних стандартів журналісти онлайн- видань. Так, матеріали "Нового Севастополя" впродовж півроку високо оцінювалися експертами:
Липень 2012 |
серпень |
вересень |
жовтень |
листопад |
грудень |
Січень 2013 |
4,64 |
4,59 |
4,33 |
4,73 |
4,43 |
4,95 |
4,95 |
Новини сайту відповідають вимогам професійної журналістики - оперативність, відділення фактів від коментарів, достовірність і повнота інформації, але, як і у більшості журналістських матеріалів кримських ЗМІ, не завжди дотримується баланс думок (0,23 з 1).
На другому місці газеті «Первая крымская» і «Крымская газета» - 4,56 , 4,42. Тут також найчастіше порушується баланс думок - інформація подається з однієї точки зору - і низькі бали в рядку "оперативність". Але в матеріалах завжди дається посилання на джерела інформації, наводяться думки експертів, факти відділяються від коментарів.
Найбільша кількість порушень в газеті "Крымское время" (3,00 з 6). Інформація завжди подається з однієї точки зору, нерідко з елементами "мови ворожнечі". Газетні смуги частенько заповнюються передруком з Інтернету, причому без посилань на джерела, публікаціями по всесвітній історії, корисними порадами. У редакції цієї газети - фінансові труднощі, колектив декілька місяців не отримує заробітну плату, журналісти вимушені підробляти в інших виданнях, що позначається на якості матеріалів, що розміщуються в "Крымском времени".
На думку експертів, у винницьких ЗМІ ті ж проблеми, що і в кримських - тільки третина матеріалів збалансована - 0,32 з 1.
Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.
Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.
E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90
Copyright © 2009 - 2023, www.cure.org.ua
Всi права захищено.