КРИМ
ЖОВТЕНЬ 2012
Громадська організація «Асоціація вільних журналістів» з жовтня здійснювала моніторинг кримських газет «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская», «Крымская газета», «Голос Крыма», «Севастопольская газета» та он-лайн видань «Крым.Комментарии» і «Новый Севастополь».
Моніторинг прихованої реклами
Група експертів визначила у вище перелічених виданнях:
42 матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, з яких 7 умовно марковані.
Назва видання |
Кількість матеріалів з ознаками замовних |
||||
Немарковані (джинса) |
З них умовно марковані |
Всього |
|||
Комерційні |
Політичні |
Всього |
|||
«Голос Крыма» |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
«Крымская правда» |
2 |
5 |
7 |
1 |
7 |
«Крымское время» |
2 |
3 |
5 |
1 |
5 |
«Первая крымская» |
1 |
5 |
6 |
1 |
6 |
«Севастопольская газета» |
2 |
0 |
2 |
0 |
2 |
«Крымская газета» |
0 |
12 |
12 |
2 |
12 |
Всього в друкованих ЗМІ |
8 |
26 |
34 |
7 |
34 |
Он-лайн видання |
|
|
|
|
|
«Крым. Комментарии» |
0 |
3 |
3 |
0 |
3 |
«Новый Севастополь» |
0 |
5 |
5 |
0 |
5 |
|
0 |
8 |
8 |
0 |
8 |
Усього |
8 |
34 |
42 |
7 |
42 |
За даними моніторингу, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась «Крымская газета».
Політична "джинса" 80% від числа усіх немаркованих матеріалів. Більшість з них надруковані у підтримку Партіі Регіонів. Основна тема - підвищення рівня життя і соціальний захист. Наприклад, "Кримська газета" як і раніше у кожному номері публікує графічні блоки "Досягнення єдиної кримської команди за 2 роки", таким чином рекламуючи партію влади - Партію регіонів.
Все більше з'являється матеріалів з негативною оцінкою опонентів - "чорного піару.
З початку виборчої кампанії "Севастопольська газета" чітко маркірує усю політичну рекламу.
Серед комерційної реклами більшістьматеріалів складають нечітко марковані (7 з 8) - реклама банків, операторів мобільного зв'язку.
МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ
101 матеріалів з вище перелічених газет і 43 - з онлайн-видань були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями: баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемам. Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики.
За даними моніторингу, у серпні експерти відзначили високі бали у онлайн-видання «Новій Севастополь» (4,73) і газеті «Крымская правда» ( 4,26).
Найбільша кількість порушень в газетах «Голос Крыма» (3,00) і "Крымское время" (3,27 з 6) - інформація подається тільки з однієї точки зору, тобто не дотримується стандарт збалансованості думок, а також факти не відокремлюються від коментарів, подається неповна інформація з проблеми, не надається історія питання.
Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.
Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.
E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90
Copyright © 2009 - 2023, www.cure.org.ua
Всi права захищено.