УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ
ЦЕНТР РЕФОРМ
19.11.2012.

Результати моніторингу ЗМІ: Крим, жовтень 2012

КРИМ
ЖОВТЕНЬ 2012

Громадська організація «Асоціація вільних журналістів» з жовтня  здійснювала моніторинг кримських газет  «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская»,  «Крымская газета», «Голос Крыма», «Севастопольская газета» та он-лайн  видань «Крым.Комментарии» і «Новый Севастополь».
Моніторинг прихованої реклами
Група експертів визначила у вище перелічених виданнях:
42  матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, з яких 7 умовно марковані. 

Назва видання

Кількість матеріалів з ознаками  замовних

Немарковані (джинса)

З них умовно

марковані

Всього

Комерційні

Політичні

Всього

«Голос Крыма»

1

1

2

2

2

«Крымская правда»

2

5

7

1

7

«Крымское время»

2

3

5

1

5

«Первая крымская»

1

5

6

1

6

«Севастопольская газета»

2

0

2

0

2

«Крымская газета»

0

12

12

2

12

Всього в друкованих  ЗМІ

8

26

34

7

34

Он-лайн видання

 

 

 

 

 

«Крым. Комментарии»

0

3

3

0

3

«Новый Севастополь»

0

5

5

0

5

 

0

8

8

0

8

Усього

8

34

42

7

42

За даними моніторингу, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась «Крымская газета».
Політична "джинса" 80% від числа усіх немаркованих матеріалів. Більшість з них  надруковані у підтримку Партіі Регіонів. Основна тема - підвищення рівня життя і соціальний захист.  Наприклад, "Кримська  газета" як і раніше у кожному  номері публікує  графічні блоки "Досягнення єдиної кримської команди за 2 роки", таким чином рекламуючи  партію влади - Партію регіонів.
Все більше з'являється матеріалів з негативною оцінкою опонентів - "чорного піару.
З початку виборчої кампанії  "Севастопольська газета"  чітко маркірує усю політичну рекламу.
Серед комерційної   реклами  більшістьматеріалів складають  нечітко марковані (7 з 8)  - реклама банків, операторів мобільного зв'язку.
МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ 
101 матеріалів з вище перелічених газет і 43 - з онлайн-видань були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями:  баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемам.  Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики.
За даними моніторингу,  у серпні   експерти відзначили  високі бали у  онлайн-видання «Новій Севастополь» (4,73) і газеті «Крымская правда» ( 4,26).
Найбільша кількість порушень  в  газетах  «Голос Крыма» (3,00) і "Крымское время" (3,27 з 6)  - інформація подається тільки з однієї точки зору, тобто не дотримується стандарт збалансованості думок, а також факти не відокремлюються від коментарів, подається неповна інформація з проблеми, не надається історія питання.  
Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.

LinkedIn Google+ Facebook Twitter Addthis

Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.

E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90