УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ
ЦЕНТР РЕФОРМ
16.10.2012.

Результати моніторингу ЗМІ: Крим, вересень 2012

КРИМ
ВЕРЕСЕНЬ 2012

Громадська організація «Асоціація вільних журналістів» з 17 по 22  вересня  здійснювала моніторинг кримських газет  «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская»,  «Крымская газета», «Голос Крыма», «Севастопольская газета» та он-лайн  видань «Крым.Комментарии» і «Новый Севастополь».
Моніторинг прихованої реклами
Група експертів визначила у вище перелічених виданнях:
матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, з яких  умовно марковані. 

Назва видання

Кількість матеріалів з ознаками  замовних

Немарковані (джинса)

З них умовно

марковані

Всього

Комерційні

Політичні

Всього

«Голос Крыма»

1

2

3

1

3

«Крымская правда»

2

2

4

0

4

«Крымское время»

6

0

6

4

6

«Первая крымская»

1

7

8

1

8

«Севастопольская газета»

0

0

0

0

0

«Крымская газета»

0

15

15

0

15

Всього в друкованих  ЗМІ

10

26

36

6

36

Он-лайн видання






«Крым. Комментарии»

0

5

5

0

5

«Новый Севастополь»

1

4

5

0

5

Усього

11

35

46

6

46

За даними моніторингу, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась «Крымская газета».
Політична джинса стає  усе більш різноманітною.  Наприклад, "Кримська газета"  у кожному  номері публікує  графічні блоки "Досягнення єдиної кримської команди за 2 роки", таким чином рекламуючи  партію влади - Партію регіонів.
Все більше з'являється матеріалів з негативною оцінкою опонентів - "чорного піару". Особливо часто вони були спрямовані проти партії "УДАР" (17.09.2012 Партия регионов требует от «Удара» перестать насаждать в Крыму политику украинского национализма. http://crimea.comments.ua/news/2012/09/17/091500.html,  Как Виталий Кличко опроверг своих крымских защитников, Игорь Степанов «Крымская газета»), Сергія Куніцина(Партія ветеранів Афганістану) і народного депутата України Леоніда Грача.
Найбільше політичною джинси публікувалося на підтримку Партії регіонів і її кандидатів - 15 з 35. Основна частина - немаркірована політична реклама діяльності влади, експерти відмічають аналогічні статті  в ЗМІ  інших регіонів України - ("Промышленное развитие ради Украины", "Эксперты: Гривна стабильна"  - "Первая крымская", "Вечерний Харков", решта - реклама кримських кандидатів в депутати від партії влади (Виталина Дзоз, Олена Нетецька, Анатолий Могилев).
З початку виборчої кампанії  "Севастопольська газета"  чітко маркірує усю політичну рекламу 
Серед комерційної   реклами  більшістьматеріалів складають  нечітко марковані (6 из 11)  - реклама банків, операторів мобільного зв'язку.
МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ
105 матеріалів з вище перелічених газет і 47 - з онлайн-видань були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями:  баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемам.  Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики. 
За даними моніторингу,  у серпні   експерти відзначили  високі бали у  газетах «Первая крымская» (4,55) і «Крымская правда» ( 4,47).
 Найбільша кількість порушень  в  газеті "Крымское время" (2,86 з 6) і «Крымской газете» (3,65 з 6) - інформація подається тільки з однієї точки зору, тобто не дотримується стандарт збалансованості думок, а також факти не відокремлюються від  коментарів, подається неповна інформація з проблеми, не надається історія питання.  На думку експертів, низькі бали  у "Кримском времени" можливо  пояснюються тим, що  через фінансові проблеми більшість журналістського колектива газети звільнилася і в газеті працюють декілька осіб. У "Крымской газете" більшість матеріалів - політична джинса, написана з порушенням професійних стандартів.
Стандарту «баланс думок»  дотримуються  тількі  два видання – «Первак крымская» та «Крымская правда».

Просимо взяти до уваги!

Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.

LinkedIn Google+ Facebook Twitter Addthis

Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.

E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90