КРИМ
ВЕРЕСЕНЬ 2012
Громадська організація «Асоціація вільних журналістів» з 17 по 22 вересня здійснювала моніторинг кримських газет «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская», «Крымская газета», «Голос Крыма», «Севастопольская газета» та он-лайн видань «Крым.Комментарии» і «Новый Севастополь».
Моніторинг прихованої реклами
Група експертів визначила у вище перелічених виданнях:
матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, з яких умовно марковані.
Назва видання |
Кількість матеріалів з ознаками замовних |
||||
Немарковані (джинса) |
З них умовно марковані |
Всього |
|||
Комерційні |
Політичні |
Всього |
|||
«Голос Крыма» |
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
«Крымская правда» |
2 |
2 |
4 |
0 |
4 |
«Крымское время» |
6 |
0 |
6 |
4 |
6 |
«Первая крымская» |
1 |
7 |
8 |
1 |
8 |
«Севастопольская газета» |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
«Крымская газета» |
0 |
15 |
15 |
0 |
15 |
Всього в друкованих ЗМІ |
10 |
26 |
36 |
6 |
36 |
Он-лайн видання |
|
|
|
|
|
«Крым. Комментарии» |
0 |
5 |
5 |
0 |
5 |
«Новый Севастополь» |
1 |
4 |
5 |
0 |
5 |
Усього |
11 |
35 |
46 |
6 |
46 |
За даними моніторингу, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась «Крымская газета».
Політична джинса стає усе більш різноманітною. Наприклад, "Кримська газета" у кожному номері публікує графічні блоки "Досягнення єдиної кримської команди за 2 роки", таким чином рекламуючи партію влади - Партію регіонів.
Все більше з'являється матеріалів з негативною оцінкою опонентів - "чорного піару". Особливо часто вони були спрямовані проти партії "УДАР" (17.09.2012 Партия регионов требует от «Удара» перестать насаждать в Крыму политику украинского национализма. http://crimea.comments.ua/news/2012/09/17/091500.html, Как Виталий Кличко опроверг своих крымских защитников, Игорь Степанов «Крымская газета»), Сергія Куніцина(Партія ветеранів Афганістану) і народного депутата України Леоніда Грача.
Найбільше політичною джинси публікувалося на підтримку Партії регіонів і її кандидатів - 15 з 35. Основна частина - немаркірована політична реклама діяльності влади, експерти відмічають аналогічні статті в ЗМІ інших регіонів України - ("Промышленное развитие ради Украины", "Эксперты: Гривна стабильна" - "Первая крымская", "Вечерний Харков", решта - реклама кримських кандидатів в депутати від партії влади (Виталина Дзоз, Олена Нетецька, Анатолий Могилев).
З початку виборчої кампанії "Севастопольська газета" чітко маркірує усю політичну рекламу
Серед комерційної реклами більшістьматеріалів складають нечітко марковані (6 из 11) - реклама банків, операторів мобільного зв'язку.
МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ
105 матеріалів з вище перелічених газет і 47 - з онлайн-видань були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями: баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемам. Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики.
За даними моніторингу, у серпні експерти відзначили високі бали у газетах «Первая крымская» (4,55) і «Крымская правда» ( 4,47).
Найбільша кількість порушень в газеті "Крымское время" (2,86 з 6) і «Крымской газете» (3,65 з 6) - інформація подається тільки з однієї точки зору, тобто не дотримується стандарт збалансованості думок, а також факти не відокремлюються від коментарів, подається неповна інформація з проблеми, не надається історія питання. На думку експертів, низькі бали у "Кримском времени" можливо пояснюються тим, що через фінансові проблеми більшість журналістського колектива газети звільнилася і в газеті працюють декілька осіб. У "Крымской газете" більшість матеріалів - політична джинса, написана з порушенням професійних стандартів.
Стандарту «баланс думок» дотримуються тількі два видання – «Первак крымская» та «Крымская правда».
Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.
Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.
E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90
Copyright © 2009 - 2023, www.cure.org.ua
Всi права захищено.