УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ
ЦЕНТР РЕФОРМ
27.08.2013.

Результати моніторингу ЗМІ: Крим, липень 2013

КРИМ
ЛИПЕНЬ 2013

Громадська організація «Асоціація вільних журналістів» з 01 по 07липня  здійснювала моніторинг кримських газет  «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская»,  «Крымская газета», «Голос Крыма», «Севастопольская газета» та он-лайн  видань «Крым.Комментарии» і «Новый Севастополь».

Моніторинг прихованої реклами

Група експертів визначила у вище перелічених виданнях: 
з 151 оцінених  19 матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, з яких 8  умовно марковані. 

Таким чином, в травні у вище зазначених друкованих кримських ЗМІ  9% публікацій були замовними, в он-лайн виданнях - 2%.  

Експерти відзначили, що з 8 публікацій, які  вони віднесли до немаркованої політичної реклами,  6 - на підтримку «Партії регіонів», 4 з них, можливо, надіслані прес-службою партії. Експерти звертають увагу на подібні матеріали у вінницьких газетах («Кримська правда» - Віктор Котульський «Сильні регіони - сильна країна»; «РИА» - «Сильні регіони - сильна країна»).

Серед комерційної джинси більшість становлять нечітко марковані матеріали (8 з 11). Як і раніше серед слабо маркованої реклами - графічні блоки, які розміщуються упродовж тривалого часу ("Оконные технологии", ПП "Юстиція", «Финансовые консультации»).   

Оцінки сумських експертів трохи відрізняються, так до політичної джинси вони віднесли 14 матеріалів. Заперечення кримських експертів викликають оцінки 4-х з них - «Міжнародні спостерігачі ... здивовані млявого інтересу своїх колег до виборів» («Новый Севастополь») і 3 публікації в «Крымском времени», що відображають точку зору власника газети.
У липні було проаналізовано 140 матеріалів вінницьких ЗМІ. 17 публікацій було віднесено до замовних, з них 9 - політична джинса, 8 - комерційна. 7 матеріалів були визначені як нечітко марковані.

МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ

98 матеріалів з вище зазначених кримських  газет і 44 - з онлайн-видань  були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями:  баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемах.  Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики.

Експерти відзначають, що, як і раніше,  найбільш дотримуються професійних стандартів журналісти онлайн- видань (середній бал –4,98 проти 4,07).

Серед друкованих видань на першому місці як і раніше «Крымская газета» –5,11 балів,  більшість матеріалів  відповідають вимогам професійної журналістики, але третина матеріалів не дотримується баланс думок и не має повноту інформації.

На другому місці газета «Крымская правда» (4,72). Тут також найчастіше порушується баланс думок - інформація подається з однієї точки зору и неповна. Але  в матеріалах  завжди  даються посилання на джерела інформації, наводяться думки експертів.

Найнижчі бали отримала газета «Голос Крыма» (3,00). Експерти зауважують, що тільки в 2-х матеріалах з 15 дотримується баланс думок, у більшості публікацій не відокремлюються факти від коментарів, немає повної інформації з проблеми.

Експерти проаналізували 129 матеріалів вінницьких ЗМІ на дотримання ними професійних стандартів журналістики. Тут також бали у онлайн видань вище, ніж у друкованих (4,55 проти 4,40). Проблеми у донецьких ЗМІ ті ж, що і у кримських - не дотримується баланс думок, дається неповна інформація – не має якісних бекграундів, як в плані передісторії  події, так і в плані роз’яснення складних понять.

Просимо взяти до уваги!

Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.

Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.

LinkedIn Google+ Facebook Twitter Addthis

Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.

E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90