УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ
ЦЕНТР РЕФОРМ
21.08.2014.

Результати моніторингу ЗМІ: Крим, липень 2014

КРИМ 
ЛИПЕНЬ 2014

Громадська організація «Асоціація вільних журналістів» з 14 по 20  липня  здійснювала моніторинг кримських газет  «Крымская правда», «Крымская газета», «Первая крымская», «Севастопольская газета» та он-лайн  видань «Аргументы недели.Крым», «Новости Крыма за 15 минут», «Крым.Комментарии» і «Новый Севастополь».

Моніторинг прихованої реклами

Група експертів визначила у вище перелічених виданнях: з 182  оцінених  матеріалів, 6 що відносяться до прихованої реклами; 47 -   умовно маркованих.

Таким чином, в квітні у вище зазначених друкованих кримських ЗМІ  3% публікацій були замовними, в он-лайн виданнях   4%    замовних матеріалів.

На 14 вересня в Криму призначені вибори до органів влади, але експерти відзначають,  що політичної реклами майже немає в кримських ЗМІ. Два немаркованих матеріалу ставляться до протокольним про заходи, які проводились чиновниками-політиками. Спостерігається велика кількість рекламних блоків, які розташовуються на сторінках газет, в тому числі і на перших. Вся реклама, в тому числі і блокова, маркується в «Севастопольської газеті» і «Кримської газеті»

Кримські експерти також  проаналізували  109  матеріалів в друкованих ЗМІ  Харківа та 42 в онлайн-виданнях. Було  виявлено 16 матеріалів  прихованої реклами, з яких  7 - політична «джинса» і 9  – комерційна. Крім того, у  харківських  ЗМІ було розміщено 7 рекламних матеріалів з ​​нечіткім маркуванням.

МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ СТАНДАРТІВ

62 матеріалів з вище зазначених кримських  газет і 84 - з онлайн-видань  та 96  публікації харьківських газет і 42  - з  онлайн-видань були оцінені на відповідність професійним стандартам за наступними критеріями:  баланс думок /точок зору; оперативність; достовірність, посилання на джерела; відділення фактів від коментарів; точність; повнота представлення фактів \ інформації по проблемам.  Головними нормативними джерелами, де відображені ці стандарти, являються Кодекс професійної етики українського журналіста, Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародній федерації журналістів) і міжнародні стандарти і принципи журналістської етики.

Серед кримських ЗМІ, як і раніше,  найбільш дотримуються професійних стандартів журналісти онлайн- видань (середній бал – 4,76 проти 4,11 у друкованих ЗМІ).

Серед друкованих видань Криму  на першому місці «Севастопольская  газета»  – 4,38  балів,  більшість матеріалів  відповідають вимогам професійної журналістики, але у половині матеріалів відсутня повнота інформації з проблеми.

На другому місці -  «Крымская газета» (4,29). Тут також найчастіше порушується баланс думок – в 10  з 14 публікацій  інформація подається з однієї точки зору. За міжнародними критеріями, такий підхід трактується як один із способів маніпулювання громадською думкою, що й спостерігається в кримських ЗМІ протягом усього періоду проведення моніторингу . Експерти виділили ще  слабкі сторони в тих матеріалах , які оцінювалися . Це порушення стандартів повноти представлених фактів при розкритті теми. Тільки в 4 з 10 оцінених публікацій цей стандарт дотримувався.  

На останньому місці - газета "Первая крымская" (3,88 з 6). Це пояснюється тим, що повністю помінялися колектив і редакційна політика газети. Публікується мало репортажів і матеріалів з ​​місця подій, з прес-конференцій, політична аналітика подається однобоко.

У ході дослідження було відзначено , що кримські журналісти найкраще дотримуються принципів достовірності (або посилання на джерела )   і точності в наданні конкретних даних .

Моніторинг матеріалів у харківських   ЗМІ показав, що найчастіше тут порушуються стандарти - баланс думок і оперативність.

Просимо взяти до уваги!

Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінювальними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.

Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення.

LinkedIn Google+ Facebook Twitter Addthis

Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.

E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90