УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ
ЦЕНТР РЕФОРМ
19.11.2012.

Результати моніторингу ЗМІ: Вінниця, жовтень 2012

ВІННИЦЯ
ЖОВТЕНЬ 2012

Вінницька експертна група оприлюднила результати вересневого моніторингу шістьох друкованих місцевих видань та двох он-лайн видань. В цілому було оцінено 143 публікаціЇ в газетах «33-й канал», «РІА»,  «Реал», «Вінниччина», «Місто» та «Газета по-українськи» та 54 публікацій в Інтернет-виданнях – «Вінниця-інфо» та «МайВін».  Моніторинг здійснювався в серпні двома експертними групами – з Вінниці та Сум.
Експерти зазначають, що ЖОВТЕНЬ став лідером за кількістю матеріалів із ознаками замовності .  Якщо два місяці поспіль лідером за розміщенням таких матеріалів було видання «33-й канал», то у жовтні у лідери вийшла «Газета по-українські». Загалом 5 із 6 видань значно збільшили розміщення матеріалів із ознаками політичної замовності. Слід зазначити, що ГПУ – більше писало про УДАР та кандидатів по мажорирних округах Оксану Калетнік та Миколу Кучера, «33-й канал» - про Об’єднану опозицію та кандидатів Олександра Домбровського та Григорія Заболотного, у газеті «Вінниччина» (комунальне видання) – більшість «паркетних» матеріалів, які висвітлюють діяльність голови Вінницької ОДА та кандидата Миколи Джиги, а також матеріали про діяльність Уряду. Окрім того, варто зазначити і наявність критичних матеріалів, які досить схожі на «чорний піар». Це стосується публікації про КПУ.
Цього місяця експерти взяли до розгляду матеріали в газеті «РІА», які редакція помічає, як повідомлення «прес-служб». Експерти вважають, що саме у цьому виданні таким чином розміщуються матеріали із ознаками замовності. Тому моніторинговою групою прийнято рішення практично перевірити достовірність безкоштовного і добровільного розміщення таких матеріалів у газеті «РІА» у листопаді.
Абсолютним лідером у жовтні за відсутністю матеріалів із ознаками замовності є – «РЕАЛ». Вперше в цьому виданні 0% - таких матеріалів. 
Загалом табліці виглядають так:
Жовтень 2012

ЗМІ

Оцінено матеріалів

Політична джинса

Комерційна джинса

Всього "джинси"

% джинси

Неналежно марковані матеріали

% неналежно маркованих

РЕАЛ

21

0

0

0

0,00%

0

0,00%

33-й канал

37

15

5

20

54,05%

0

0,00%

РІА

29

2

7

9

31,03%

0

0,00%

Місто

18

2

0

2

11,11%

1

5,56%

Вінниччина

20

10

0

10

50,00%

0

0,00%

ГПУ

18

10

1

11

61,11%

0

0,00%

Всього в виданнях:

143

39

13

52

36,36%

1

0,70%

 

 

 

 

 

 

 

 

Вінниця-інфо

26

10

0

10

38,46%

0

0,00%

Майвін

28

11

4

15

53,57%

0

0,00%

Всього в он-лайн виданнях:

54

21

4

25

46,30%

0

0,00%

ВЕРЕСЕНЬ 2012

ЗМІ

Оцінено матеріалів

Політична джинса

Комерційна джинса

Всього "джинси"

% джинси

Неналежно марковані матеріали

Реал

25

2

0

2

8,00%

0

33-й канал

26

10

3

13

50,00%

0

РІА

17

1

3

4

23,53%

1

Місто

15

3

0

3

20,00%

1

Вінниччина

19

6

0

6

31,58%

0

ГПУ

18

3

4

7

38,89%

1

Всього в виданнях:

120

25

10

35

29,17%

3

 

 

 

 

 

 

 

Вінниця-інфо

25

4

1

5

20,00%

0

Майвін

22

1

0

1

4,55%

0

Всього в он-лайн виданнях:

47

5

1

6

12,77%

0

ДОТРИМАННЯ ЖУРНАЛІСТСЬКИХ СТАНДАРТІВ
«Джинсові» матеріали – найкращі за дотриманням журналістських стандартів. На жаль, таку тенденцію відзначають експерти. Більша кількість матеріалів, яку експерти оцінили із ознаками замовності ,отримали «6» із «6» балів за дотримання всіх стандартів. Це стосується і балансу думок і повноти фактів. Такі матеріали є і у друкованій пресі і в інтернет-виданнях.  Для прикладу, всі матеріали про кандидатів-мажоритарників Оксану Калетнік, Миколу Джигу, Олександра Домбровського та Григорія Заболотного. Це наштовхує на думку, що  журналісти мали окремий «стимул» та жорсткі вимоги від замовника. Також, у жовтні експерти фіксують кращу якість журналістських матеріалів практично у всіх виданнях.  Найвищі бали отримали газети РІА, Місто  та «33-й канал».  

 

РЕАЛ

33-й канал

РІА

Місто

Вінниччина

ГПУ

 

Загальна кількість оцінених матеріалів (друковані)

21

-

26

-

23

-

15

-

17

-

17

-

 

Загальна сума балів

Середній бал на сюжет (макс - 1)

Загальна сума балів

Середній бал на сюжет (макс - 1)

Загальна сума балів

Середній бал на сюжет (макс - 1)

Загальна сума балів

Середній бал на сюжет (макс - 1)

Загальна сума балів

Середній бал на сюжет (макс - 1)

Загальна сума балів

Середній бал на сюжет (макс - 1)

Середній бал по притерію (макс=1)

Баланс думок / точок зору

7

0,33

14

0,54

13

0,57

8

0,53

3

0,18

10

0,59

0,46

Оперативність

20

0,95

23

0,88

20

0,87

14

0,93

15

0,88

14

0,82

0,89

Достовірність (посилання на джерела)

20

0,95

24

0,92

23

1,00

15

1,00

16

0,94

15

0,88

0,95

Відокремлення фактів від коментарів

11

0,52

23

0,88

20

0,87

12

0,80

13

0,76

13

0,76

0,77

Точність

18

0,86

24

0,92

23

1,00

15

1,00

15

0,88

9

0,53

0,87

Повнота предст.фактів /інф.по проблемі

12

0,57

16

0,62

18

0,78

9

0,60

4

0,24

8

0,47

0,55

Загальна сума балів та загальний бал видання (макс=6)

88

4,19

124

4,77

117

5,09

73

4,87

66

3,88

69

4,06

4,48

«ОН-ЛАЙН» ВИДАННЯ 
Стосовно он-лайн видань, то експерти зазначають, що жовтень став і рекордно кільскісним  за розміщення матеріалів із ознаками замовності.  Найбільше таких на сайті Майвіна. Якщо у вересні  був один матеріал, то у жовтні – 11 (політична) та 4 (комерційна зумовленість). Не набагато краще у порівняні із минулим місяцем виглядає і «Вінниця-інфо» -10 матеріалів за тиждень із ознаками політичної замовності.  Втім, варто зазначити, що цього місяця інтернет-видання покращили свої позиції щодо дотримання журналістських стандартів. Середній бал скадає – 4.52 із 6.
Експертна група сподівається, що у листопаді ситуація із розміщенням матеріалів із ознаками політичної замовності значно зменшиться з огляду на закінчення виборчої кампанії.

Проект «Моніторинг публікацій у регіональних друкованих ЗМІ для оцінки дотримання стандартів журналістики» виконується міжнародною благодійною організацією «Український освітній центр реформ» за підтримки програми «У-Медіа» міжнародної неурядової організації «Інтерньюз Нетворк».
Просимо взяти до уваги!
Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації є оцінними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення. 

LinkedIn Google+ Facebook Twitter Addthis

Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.

E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90