УКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ
ЦЕНТР РЕФОРМ
16.10.2012.

Результати моніторингу ЗМІ: Вінниця, вересень 2012

ВІННИЦЯ
ВЕРЕСЕНЬ 2012

Вінницька експертна група оприлюднила результати вересневого моніторингу шістьох друкованих місцевих видань та двох он-лайн видань. В цілому було оцінено 120 публікацій в газетах «33-й канал», «РІА»,  «Реал», «Вінниччина», «Місто» та «Газета по-українськи» та 47 публікацій в Інтернет-виданнях – «Вінниця-інфо» та «МайВін».  Моніторинг здійснювався в серпні двома експертними групами – з Вінниці та Сімферополя. 
Експерти зазначають, що за місяць до кінця виборів, кількість матеріалів із ознаками замовності збільшилася . Так лідером за кількістю матеріалів із ознаками політичної замовності другий місяць поспіль залишається найбільш тиражне видання Вінницької області «33-ій канал» - 13 матеріалів або 50% від оцінених.  Керівник експертної групи зверталася до головного редактора видання із рекомендаціями маркувати розміщені політичні матеріали, адже закон «Про вибори» чітко містить норми, за якими потрібно вказувати, що це «політична реклама». На жаль, ситуація не змінилася. 
Порівняльні таблиці виглядають так:
ВЕРЕСЕНЬ 2012


Оцінено матеріалів

Політична джинса

Комерційна джинса

Всього "джинси"

% джинси

Неналежно марковані матеріали

Реал

25

2

0

2

8,00%

0

33-й канал

26

10

3

13

50,00%

0

РІА

17

1

3

4

23,53%

1

Місто

15

3

0

3

20,00%

1

Вінниччина

19

6

0

6

31,58%

0

ГПУ

18

3

4

7

38,89%

1

Всього в друкованих виданнях:

120

25

10

35

29,17%

3






 


Вінниця-інфо

25

4

1

5

20,00%

0

Майвін

22

1

0

1

4,55%

0

Всього в он-лайн виданнях:

47

5

1

6

12,77%

0

СЕРПЕНЬ 2012


Оцінено матеріалів

Політична джинса

Комерційна джинса

Всього "джинси"

% джинси

Неналежно марковані матеріали

% неналежно маркованих

Реал

18

1

0

1

5,56%

2

11,11%

33-й канал

28

6

4

10

35,71%

2

7,14%

РІА

25

0

3

3

12,00%

3

12,00%

Місто

26

4

0

4

15,38%

0

0,00%

Вінниччина

24

4

0

4

16,67%

0

0,00%

ГПУ

16

1

3

4

25,00%

3

18,75%

Всього в друкованих виданнях:

137

16

10

26

18,98%

10

7,30%






 


 

Вінниця-інфо

23

4

2

6

26,09%

0

0,00%

Майвін

24

8

0

8

33,33%

0

0,00%

Всього в он-лайн виданнях:

47

12

2

14

29,79%

0

0,00%

Ситуація із розміщеними матеріалами із ознаками замовності в друкованих виданнях виглядає так:
1. «33-й канал»
2. «Газета по українськи»
3. «Вінниччина»
Лідером по розміщенню матеріалів із ознаками комерційної замовності у вересні є «Газета по-українські». 

 ДОТРИМАННЯ ЖУРНАЛІСТСЬКИХ СТАНДАРТІВ
У вересні експерти фіксують кращу якість журналістських матеріалів практично у всіх виданнях, які підпали під моніторинг. Найвищий бал отримали газети РІА та Місто (4.62 та 4.2). У порівнянні із минулим місяцем значно погіршилася ситуація у ГПУ, якщо у серпні видання вийшло на 4.68, то у вересні цей показник є 3.94.
Слабким місцем для всіх видань залишається два критерії – «баланс думок» та «повнота представлених фактів». Щодо першого, то тут лідером є газета «Вінниччина» - 0.28. Фактично це зумовлено і тим, що у виданні доволі багато «паркетних» матеріалів і журналісти, як правило, не беруть коментарі опонентів або простих людей щодо оприлюднення їхньої точки зору.
 «ОН-ЛАЙН» ВИДАННЯ
Стосовно он-лайн видань, то експерти зазначають, що  кількість матеріалів із ознаками замовності – збільшилася на сайті «Вінниця-інфо» - 4, на сайті «Майвін» - 1. Слабким місцем залишається дотримання стандартів. Стабільно якість журналістських матеріалів коливається за оцінками експертів в межах 3.6. Це пояснюється і тим, що журналісти інтернет-видань намагаються більше працювати у форматі інформ-агенцій, де дозволено лише констатація фактів за подією і цінується оперативність. Ще один із «великих мінусів» інтернет-видань залишається і те, що вони  роблять «пере пост» релізів різних установ, не докладаючи журналістської майстерності в подачі матеріалів.

Представлені дані є судженнями що відображають погляд експертів. Звіт не претендує  не претендує на стовідсоткову об’єктивність. Слід також враховувати, що оцінці підлягали лише матеріали новинного та інформаційного характеру за третій тиждень вересня. Інші матеріали до експертної оцінки не бралися. Ця  вибірка була продиктована вимогами проектного завдання і не залежала від суб’єктивних поглядів членів експертної групи.
Результати моніторингу друкованих і Інтернет засобів масової інформації є оцінними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру.
Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі не може вважатися  як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за вчинення такого порушення. 

LinkedIn Google+ Facebook Twitter Addthis

Адреси офісів:
01024, Київ, вул. Академіка Богомольця, 7/14, оф.182
02002, Київ, вул. Микільсько-Слобідська, 2б, 3 під'їзд, 13 поверх, оф. 285.

E-mail: cure@cure.org.ua
Тел/Факс (044) 490-69-88/89/90